26 березня, четвер, весна 2020 триває
карантин триває - дотримуємося правил особистої гігієни,
спілкуємося за допомогою сучасних технологій
війна триває - дякуємо захисникам нашого миру
Радуємо своїх рідненьких успіхами у навчанні. Отже, до роботи!
Усна і письмова нумерація чисел 21 – 100. Десятковий склад чисел.
ст. 96 з. 42
Розпочинаємо з математичної розминки.
- Як називаються числа при додаванні?
- Яке число при додаванні найбільше?
- Чи може сума дорівнювати одному із доданків?
- Як називаються числа при відніманні?
- Яке число при відніманні найбільше?
- Чи може різниця дорівнювати зменшуваному?
Задача 1. Хлопчик заплатив за ручку 4 монети по 10копійок. Скільки
коштує ручка? (40копійок)
- Як ви отримали 40коп.? (взяли 4 монети по 10 к. 10+10+10+10=40)
Задача 2. У швачки було 3 мотки тасьми по 10 дм у кожному. Для того щоб прикрасити сорочку, вона використала 30 дм тасьми. Скільки тасьмиу швачки залишилось? (Я вважаю що 0дм)
Доведіть що відповідь правильна. (10дм у кожному
мотку , а 10+10+10=30 а швачка використала 30дм значить залишилось 0дм)
- Які уміння ми з вами удосконалювали? (віднімання і додавання круглих чисел)
Удосконалюємо вміння читати числа 1-ої сотні і правильно їх називати.
(бажано роздрукувати або створити вручну таку таблицю)
- Що таке число? ( кількість предметів при лічбі, результат
вимірювання величини)
- За допомогою яких знаків позначаємо число на письмі?(за допомогою цифр)
- Скільки є цифр ,щоб записати
всі числа, навіть мільйони?
- Назвіть їх.
Вправа «Яке число зайве?»
23, 56, 78,
4, 91, 72, 40 -Чому ?
-Які числа одноцифрові? Двоцифриві?
- Якими цифрами скористаємося, щоб записати дату сьогоднішнього
уроку?
Яке це число? Записуємо сьогоднішню дату)
Запишемо каліграфічно цифри 2 та 6.
- Продовжіть ряди чисел 1 11 21 31
60 61 62 63
(У першому ряді записані числа, які містять 1 одиницю, тому ряд можна продовжити так: 41, 51, 61, 71, 81, 91. Ці числа відрізняються числом десятків, - десятки збільшуються на 1.
У другому ряді записані числа, які містять 6 десятків , а відрізняються вони одиницями, - одиниці збільшуються на 1; цей ряд можна продовжити так: 64, 65, 66, 67, 68,69.)
1. Назвіть числа в яких 4 десятки. (40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49.)
2. Назвіть числа в яких 9 одиниць. (9, 19, 29, 39, 49, 59, 69, 79, 89, 99.)
3. Яке число містить 8десятків? (80)
Назвіть наступні 9 чисел. (81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89)
Чим вони схожі? (Усі ці числа містять 8 десятків.)
До кожного з названих чисел назвіть число, яке на один десяток менше.
(71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79.)
Що змінилося у числах? (У числах змінилися десятки , а без змін залишилися одиниці.)
- Назвіть числа 6-го десятка. (51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60.)
- Назвіть найменше і найбільше число 3-го десятка. (21, 30)
- Повторюємо і удосконалюємо вміння читати числа першої сотні,
правильно їх називати.
- Назвіть числа, в яких 6 одиниць.
- Що ці числа об’єднує? (Вони
мають 6 одиниць)
- Чим відрізняються? (кількістю
десятків)
В якому порядку прочитано числа? ( В порядку зростання)
Прочитайте числа 5 десятка.
- Назвіть найменше і найбільше число третього десятка.
Уявіть, ви прочитали 55 сторінку. Якою буде наступна сторінка?
66 сторінка, а наступна?
Уявіть,що ви піднялися ліфтом на
38 поверх. Який був попередній?
У театрі ви сидите на 67 місці. Які номери на стільцях праворуч і
ліворуч ?
Досліди число 59.
- Якими способами можна утворити число 59? (З наступного числа, відняти 1 60-1=59 ; До попереднього числа, додавши 1. 58+1=59 ; з десятків та одиниць 50+9=59)
- Дайте характеристику числу 59 за планом:
1) Яке це число - одноцифрове чи двоцифрове?
2) За допомогою яких цифр воно записано?
3) Що позначає кожна цифра в записі числа 59?
4) Як число 59 можна утворити з десятків та одиниць?
5) Назвіть наступне та попереднє число до числа 59.
6) Як число 59 можна утворити з наступного до нього? з попереднього?
У кожному рядку знайдіть" зайве" число.
40 8 90 16 20
50 70 14 20 90
7 5 3 9 15 6
(У першому рядку "зайве" число 8, бо воно одноцифрове, а решта - двоцифрові; у другому ряду "зайве" число 14, тому що решта чисел круглі; у третьому рядку "зайве" число 15, бо решта одноцифрові.)
- Як ви розумієте поняття "сума розрядних доданків?" Що треба зробити, щоб подати число у вигляді суми розрядних доданків? (Треба записати число у вигляді суми десятків і одиниць.)
Запишіть пропущені числа
41
|
42
|
44
|
46
|
47
|
49
|
||||
71
|
73
|
74
|
75
|
77
|
78
|
80
|
|||
21
|
22
|
24
|
26
|
28
|
29
|
30
|
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Розгляньте рівності. 10 + 4=14
4 + 10=14
14 - 10=4
14 - 4=10
- Що цікавого можна помітити у рівностях на додавання? (Рівності на додавання показують утворення числа 14 з десятків та одиниць: потім переставили доданки значення суми не змінилася.)
- Який закон додавання застосували? (Переставний : від перестановки доданків сума не міняється.)
- Що цікавого помітили у рівностях на віднімання? (У рівностях на віднімання від числа 14 віднімають або його десятки, або одиниці.)
- Яке ще правило застосували? (Для складання рівностей на віднімання - правило взаємозв'язку арифметичних дій додавання і віднімання.)
- Як пов'язані арифметичні дії додавання і віднімання? (Якщо від суми двох чисел відняти перший доданок, то залишиться другий; якщо відняти другий доданок то залишиться перший. )
Складіть подібні рівності до інших випадків: 10+8 10+5 10+7
- Що ми зараз з вами закріпили? (Переставний закон додавання. Та взаємозв'язок арифметичних дій додавання і віднімання.)
З'єднайте рівні величини. Запишіть у зошит.
1дм 1дм4см 11см
1дм1см
14см 16см 10см 1дм6см
(Замінили просте іменоване число складеним.)
Робота з підручником (ст. 96) та в зошиті (з. 42).
- Що зручно лічити
десятками?( дрібні предмети , яких є багато)
- Що
зручно лічити десятками? (Гудзики, таблетки, марки, яйця, навіть гроші)
Що ми повторили на уроці? (порядок чисел першої сотні; розташування чисел в порядку зростання і спадання; одноцифрові, двоцифрові та круглі числа; як правильно замінити просте іменоване складеним; розв'язували задачу на збільшення на кілька одиниць; складали задачу на різницеве порівняння.)
- Чи все вам вдалося?
- Що викликає труднощі?
- Чи отримали ви задоволення від своєї роботи?
ЯДС
Де міститься вода?
Розгляньте та виконайте завдання в підручнику та в зошиті.
Дизайн і технології
Як
подарувати радість?
|
Виготовлення букета із
кольорового паперу.
До зв'язку!
Шановні батьки! Чекаю ваших відгуків, побажань.
Завжди рада допомогти.
Залишаймось на зв'язку.
Коментарі
Дописати коментар