Перейти до основного вмісту


                      27 березня, п'ятниця, весна 2020
Вітаю із закінченням робочого тижня. На нас чекають вихідні. Будьте чемними, дотримуйтесь правил особистої безпеки та гігієни. А потім - канікули. На канікулах теж дбаємо про своїх близьких, про своє здоров'я, бережемо здоров'я своїх рідних. Виконуємо свої домашні обов'язки, допомагаємо дорослим, весь час пам'ятаємо про техніку безпеки і своє кредо)) І пам'ятайте, щоб досягти успіху, треба працювати)

Українська мова

1.Робота над оповіданням «У гостях і дома» Олександра Мітта с. 78 - 79
Вправи для очей:

«Стовпчик»
Поставте лікті на стіл, кінчиками пальців торкніться скронь. Уявіть, ніби перед вами стовпчик, подивіться на нього з гори вниз.(3повтори)
«Цифри»
Давайте уявимо ніби ми пишемо цифри в повітрі. Отож, давайте напишемо нашими очима великі цифри від  1 до 9.
 «Метелик»
Уявіть ніби ви – метелик. Швидко покліпайте очима, ніби ви махаєте крильми.
Дихальні вправи:
1)      «Свічечка». На «раааз» - глибоких вдих, на «два, три, ..., вісім» - видихаємо повітря, ніби задуваємо свічку. (3повтори)
 Розчитування: *Читаємо швидко. *Читаємо ще раз, ставимо на паузу, пояснюємо значення слова. *Складаємо речення із словом. *Пробуємо скласти історію зі словом, яке сподобалося. *Виконуємо звуко-буквений аналіз слів.
Вірш «Добрий» Йосипа Курлата 
Прочитайте або  послухайте і скажіть, чому вірш має таку назву.

Він на вулиці хлопчик приємний:
І малих захищає і чемний.
А як прийде додому – сестричку
Він щоразу тяга за косичку.
-Як ви розумієте значення слів «приємний», «чемний», «тяга»?
Словникова робота:
Тяга- смикає;
Приємний – той, що мені подобається;
Чемний – той, що поводить себе згідно правил етикету;
 А тепер давайте придумаємо свій варіант заголовку( Добрий і поганий, Різний, Хитрий)
-А тепер читаємо із питальною інтонацією?
-Читаємо із захопленням
-Прочитайте вірш –сумно. А тепер весело. Із подивом.
-А як ви гадаєте, про що буде йти мова в наступному творі?
«У гостях і вдома» написав Олександр Мітт.


- А чи любите ви ходити у гості?

-А як себе потрібно поводити в гостях?
-Чи любите ви приймати гостей?
Словникова робота: Спробуйте спочатку самі пояснити значення слів.
Янек- ім’я хлопчика
Стась- ім’я хлопчика
підстилка- килимок об який витирають взуття
ввічливий  - який дотримується правил пристойності
акуратний- чисто, дбайливо вбраний, прибраний; який стежить за зовнішнім виглядом
пальто – верхній одяг

Займіть позицію: Чи може одна і та ж людина вести себе по-різному в різних місцях?

-Прочитайте оповідання. 
Займіть позицію ще раз: Чи може одна і та ж людина вести себе по-різному в різних місцях?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Повторне читання тексту.

Питання за змістом:
-Як звали головних героїв твору?
-Об що витер черевики Янек?
-Куди повісив пальто Янек?
-Як привітався Янек із бабусею Стася?
-Чи сподобався Янек бабусі?
-Що сказала бабуся про Янека?
-Що робили хлопці у кімнаті?
-Чи запросив Янек Стася до себе у гості?
-Як поводив себе вдома Янек?
Аналіз твору:
-Чому Янек по-різному поводив себе в гостях і вдома?
-Чи правильно поводився Янек у гостях?
-А вдома?
-Прочитайте напівголоса текст і порахуйте, скільки разів зустрічається ім’я Янек в тексті.(4)
 Визначення головної думки твору:
-Чому навчає це оповідання?
                  Отже, і в гостях, і вдома ми повинні вести себе чемно.
Робота з ілюстрацією
-Розглянь малюнок. Визнач, хто з хлопчиків Янек, а хто Стась.
-Напиши ім’я кожного у зошит.
  
Гра «Шерлок Холмс»
Я друкую речення з тексту, а вам потрібно знайти помилку і прочитати правильно.
1.     Пальто повісив у шафу і витер черевики серветкою (Пальто повісив на вішалку. Витер черевики об підстилку.
2.     Сказав бабусі «Дякую» - пішов у кімнату до подруги( Сказав бабусі: «Добрий день!»- пішов у кімнату до товариша
3.     Посиділи хлопці, подивились фільм. (Посиділи хлопця, подивились книжки)
4.     –Дідусю, то я, Янек. (Бабусю, тоя зі Стасем)
5.     Принеси мені пальто і шапку (Повісь моє польто і шапку)
-А зараз давайте спробуємо переказати текст.

-Як звали героїв твору?
-Хто з хлопчиків сподобався вам найбільше? Чому?
-На кого з хлопчиків ви хотіли б бути схожими?
-Які правила поведінки ви знаєте?

-Сподіваюсь, ви сьогодні були активними, уважними та гарно читали. Я вам усім дякую за роботу на уроці! А зараз намалюйте смайлик - настрій після уроку.





2.Написання слів зі звуками дж, дз, дз'. Складання і записування речень


Хвилинка чистопису

Дж ел ик Джмелик
— Запишіть іще три слова з буквосполученням дж.

— Як вимовляються слова з буквосполученнями дж, дз? Наведіть приклади слів із ними. (Як . Бджола, дзьоб, ґедзь)
— Щоб назвати кожен звук у цих у цих словах, про що треба пам’ятати?
— Запишіть звукові моделі даних слів.


Що ви пам’ятаєте про те, як треба переносити слова з буквосполученнями дж, дз? Наведіть приклади.


— Прочитайте і напишіть слова, правильно вимовляючи 
звуки , підкреслюючи буквосполучення дж, дз. (Дзюркоче, дзеркальна, джерельце, дзвіночки, бджоли, джмелі).

Складання опису 

— Чим відрізняються джміль і джмелик? (Джміль більший від джмелика за розміром, старший за віком.)
— Складемо опис джмелика за запитаннями. 
1) На що схожий джмелик? (Джмелик схожий на вертоліт.)
2) Якого він кольору? (Джмелик чорний, мов вуглинка.)
3) Що у нього на голівці і на спинці? (У нього на спинці та голівці
— дві плямки, мов пелюсточки квітки прилипли.)
4) На що схожі крильця джмелика? (Крильця джмелика схожі на пропелери.)
5) Як джмелик гуде? («Джу-джу-джу!» — дзвінко гуде джмелик.)

Фізкультхвилинка
 Розподільний диктант із завданням 
— Уважно прочитайте слова. Розділіть умовно сторінку зошита на три частини для запису слів у стовпчики: у перший — слова із звуком , у другий — із  і в третій — .

Джміль            кукурудза       дзьоб
ходжу             дзвоник            дзюрчить
саджають        дзеркало          дзьобами  
бджілка           ґудзик              дзиґа
джерело          дзиґа                     дзенькає
сиджу             дзенькає          дзьобати

Складіть звукові моделі  слів.

Відгадування загадок 
— «Перетворіть» рослину хміль на комаху, замінивши один звук. (Хміль — джміль) Запишіть слова.
— Порахуйте звуки і букви у словах хміль — джміль. Порівняйте кількість звуків і букв у кожному слові.
— Відгадайте загадки. Запишіть відгадки.
• Хто завжди каже правду? (Дзеркало)
• Хто зубів багато має, та нікого не кусає? (Кукурудза)
• В нього серце калатає,
вас до школи закликає. (Дзвоник)
6. Складання звукових моделей слів
—       Складіть звукові моделі записаних  слів. Поділіть їх вертикальними рисками для переносу.


 Підсумок уроку
— Якими буквосполученнями позначаються на письмі звуки ? Наведіть приклади.
— Як треба переносити слова з такими буквосполученнями? Наведіть приклади.
— Порівняйте кількість звуків і букв у слові дзьоб.

ЯДС 

Мої досліди. Які властивості має вода?
Чому нам потрібна вода?
І - до підручника та до зошита!

Фізкультура: виконуємо ранкову зарядку, пригадуємо комплекси розвиваючих вправ. Пам'ятайте: вгорі, поверхом нижче і через стіну живуть ваші сусіди. Можливо, хтось відпочиває? 

Попереду вихідні і канікули. Та ми знаємо, що голова має працювати)) Пам'ятаймо усі правила збереження здоров1я і життя (свого і оточуючих). Ну ж бо, назвіть їх!
Пригадайте, про що ми говорили на початку сьогоднішньої віртуальної зустрічі. Проговоріть це. І ще раз згадайте кожен своє кредо. До зустрічі. Будьмо завжди на зв'язку! Приємного відпочинку. Здоров'я усім!


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

23 березня, Пн, Весна 2020 Близько 500 років тому українці святкували в ці дні справжній прихід весни і дякували Сонцю за світло і тепло! Отже і ми сьогодні дякуємо Сонцю та сподіваємося на його тепло і ласку.  Дякуємо за наш мир нашим захисникам.  Слухаємо маму, тата, дотримуємося  правил особистої безпеки та особистої гігієни і починаймо працювати. Українська мова.  1.Робота над розумінням і виразним читанням вірша «Хто в хатці живе?» (автор Любов Голота) С. 72-73 Руханка. Дотримуємося правил гігієни. 2.Засвоєння правил мовленнєвого етикету під час знайомства   з.57 Повторення слів ввічливості (якби в школі, скільки б сценок ми розіграли б!).  У різних країнах вітаються по-різному. Головне — вітаючись у різних країнах, усі люди бажають одне одному добра. Звукові моделі слів. Пограйтеся зі своїми іграшками: розіграйте сцену "Знайомство", використовуючи слова ввічливості. Залучіть до гри молодших б...
  13 квітня 2020  Понеділок Прочитай слова зі Стіни слів. Досліди їх значення. Запам'ятай. Дізнайся про традиції святкування Великодня у нашому краї, у своїй родині. Готуємося до Великодня Слова, що називають традиційні Великодні страви, запиши і виконай звуко - буквений аналіз. Тиждень перед Великоднем, Паскою, називають Страсним. Попитай у дорослих, чому. ЯДС     Мої спостереження. Якими бувають культурні рослини? Пригадай. Які рослини належать до культурних? Де їх вирощують? Назв и якомога більше польових культур, овочів, фруктів, ягід? Яке значення мають культурні рослини в нашому житті? Що з них виготовляють? П ригадай загадки про фруктово-ягідні культури. Спробуй скласти власну. • Дослід и разом із дорослими. Чому кажуть, що плоди кавуна й дині — це ягоди? Порівняйте їх з ягодами аґрусу. Чи можеш ти хоча б один день прожити без культурних рослин? Розпочнемо від самого ранку. Рушники виготовл...
              Ось і Новий, 2021, рік! Вже й Різдво на порозі!    Мої милі діти, шановні добродії батьки, здоров'я нам усім, нехай щастить в усьому, нехай радість завжди буде поруч із нами! Божого благословення усім нам!   6 січня – Різдвяний Святвечір. Вечір цей зветься Свят-Вечором, або ж Навечір'ям Різдва Христового. Відзначається саме напередодні Різдва Христового. Різдвяний Святвечір є останнім днем 40-денного посту і періодом посиленого приготування до святкування Різдва Христового. Різдвяний Святвечір або Святий Вечір - одне з найурочистіших християнських свят. Його значення настільки велике, що навіть літочислення ми ведемо саме від моменту появи на небі першої зірки, що знаменує Народження Ісуса Христа. Це свято здавна було шанованим на Русі-Україні. Саме в цей вечір починається коляда, яка завершає Різдвяний піст. Цей вечір напередодні Різдва Христового є одним з найважливіших родинних свят – магічний день, коли кожна сім’я ств...