Нехай навчання буде
цікавим і корисним💗💚💖
15 травня 2020 П’ятниця
Дотримуватися правил особистої безпеки завжди!
Твої батьки - твої порадники і друзі!
Бажаю приємних та безпечних пригод!
Українська мова Читання тексту Олега Буценя «Зараз»
— Дякую за роботу!
Розгадування ребуса
— Яке слово
утворилося? (Допомога.)
— Чи допомагаєте ви
членам вашої родини? Яким чином?
— Сьогодні на уроці
ми поговоримо про те, як і кому слід допомагати, прочитаємо текст «Зараз» Олега
Буценя.
Робота за сторінками букваря (с. 120-122)
Читацька розминка.
Читання вірша за
Наталією Бутук.
Бесіда.
— Про кого
розповідається у вірші?
— Що хотіла зробити
дівчинка? (Допомогти мамі.)
— Що мала зробити? (Прибрати
на столі, полити квіти.)
— Чи зробила вона те,
що хотіла? (Ні, відклала все на завтра.)
— Як ви вважаєте,
який недолік був у дівчинки? (Не дотримала свого слова, відклала справу на
завтра, пообіцяла і не виконала обіцянки.)
— Як ви гадаєте, чи
зробить дівчинка завтра все, що пообіцяла?
— Чому ви так
уважаєте?
Добирання заголовка
до вірша.
Словникова робота.
— Як ви розумієте
слово зараз? (Негайно, в цю мить.)
Фізкультхвилинка
Робота за текстом Олега Буценя «Зараз».
· Підготовча
робота (читання та пояснення значення окремих слів).
спершу
|
прокинулась
|
розкидані
|
випрасувати
|
напевно
|
одягнулась
|
неприбрані
|
зав'язати
|
подалась на кухню
|
бавитись
|
звечора
|
розрюмсалась
|
прикро
|
зраділа
|
посміхаючись
|
не барилась
|
незастелене
|
відказала
|
незабаром
|
Читання тексту.
Бесіда.
— Про кого йдеться у
тексті?
— Як звали дівчинку?
— З кого складалася
її сім'я?
— Що відбувалося в
цій родині?
— Чому Маринка
заплакала?
— Хто її заспокоїв?
— Куди вирушила сім'я
після сніданку?
Робота за
запитаннями для уважного читача.
Добирання
заголовка до тексту.
Робота за
ілюстраціями до тексту.
— Що зображено на
кожній ілюстрації?
— Які події з тексту
на них відбуваються?
Гімнастика
для очей
Очі щільно ми закрили
—
Це один, два, три,
чотири.
Потім ширше
розкриваєм,
Вдалині щось
роглядаєм.
І поки ми розглядали
—
До шести порахували.
Щоб очі наші
відпочили
Робим це разів
чотири.
(Якби були у класі, то було б: Читання за ролями.
(Для цього варто
заздалегідь підготувати на аркушах паперу розмову персонажів тексту у форму
діалогу без слів автора.) Гра «Театр»)
Бесіда.
— Чи не траплялося у
вашому житті, коли ви щось обіцяли зробити, але не виконували своїх обіцянок?
Чому?
Стратегія «Входження в картину»
— Розгляньте
репродукцію картини.
— Кого ви бачите?
— Де знаходяться
діти? Про що це свідчить?
— Коли відбувається
подія?
— Чим зайняті діти?
— Що робить старша
дівчинка?
— А чим зайняті
молодші?
— Який настрій у
дітей? Чому ви так уважаєте?
— Як ви гадаєте, це
сучасна картина? Чому?
— Доберіть назву до
цієї картини.
— Картину «Мамині
помічники» написав Марсель Марльєр, бельгійський художник-ілюстратор (1930-2011).
Бесіда
— Що читали на уроці?
— Про кого
розповідається у вірші Наталі Бутук?
— Про кого йдеться в
тексті Олега Буценя «Зараз»?
— Що спільного у цих
творах?
— Дякую за роботу!
Завдання
для цікавої перерви
Розглянь малюнки.
Як діти допомагають дорослим? Розфарбуй той малюнок, що тобі подобається
найбільше.
Українська мова Побудова, правильне інтонування і записування запитань
Гра «Ввічливі слова».
— З'єднайте ввічливе
слово з відповідним малюнком.
— Які ще ввічливі
слова ви знаєте?
— Навіщо їх необхідно
використовувати в мовленні?
Каліграфічна розминка
Бесіда.
— Чи відомий вам
розділовий знак, який допомагає запитати? (Знак питання.)
— Що він означає?
— Коли його
використовують?
Повторення і
закріплення правильного написання знака питання та різних типів з'єднань букв.
Вправа «Юний журналіст».
Бесіда.
— Чи знаєте ви, хто
такі журналісти?
— Чим займаються люди
цієї професії?
— Де вам доводилося
бачити журналістів?
— Яким інструментом
вони зазвичай користуються? (Мікрофоном.)
Робота за
малюнками.
— Люди яких професій
зображені на малюнках? (Космонавт і вчителька.)
— Поставте свої
запитання цим людям (спочатку — космонавтові, а потім — учительці).
— Запишіть одне зі
складених запитань до космонавта й одне — до вчительки. Але спочатку
пригадайте, як необхідно писати перше слово в реченні.
— Який знак слід
поставити в кінці питального речення?
Фізкультхвилинка
Вправа «Інтерв'ю».
Словникова
робота: взяти інтерв'ю.
— Чи знаєте ви, що
означає взяти інтерв'ю? (Поставити комусь запитання.)
Виконання вправи.
— Пропоную вам взяти
інтерв'ю у кожного члена родини. Можна телефоном. Подумайте, про що будете
розпитувати.
Вправа «Знайди питальне речення».
— Прочитайте вірш
Грицька Бойка.
Чому
Тимко подряпаний?
— Чому це ти подряпаний? —
Юрко Тимка пита.
Тимко йому відказує:
— Та я ж купав кота!
— А я от не подряпаний,
Хоч теж купав свого...
— Еге, ти ж не викручував
І не сушив його!
Юрко Тимка пита.
Тимко йому відказує:
— Та я ж купав кота!
— А я от не подряпаний,
Хоч теж купав свого...
— Еге, ти ж не викручував
І не сушив його!
— Знайдіть у ньому
питальні речення. За якою ознакою ви шукатимете запитання у вірші? (За
знаком питання у кінці речення.)
— Прочитайте їх,
намагаючись правильно інтонувати.
— Чому кіт подряпав
Тимка? (Бо коти не люблять купатися.)
— У кого з вас є кіт
чи кішка?
— Чи купаєте ви
тваринку? Як кіт чи кішка поводяться під час цієї процедури?
— Випишіть запитання
з вірша.
Пальчикова
гімнастика
(Вихідне положення
— середній і безіменний пальці разом з великим утворюють кругленьку «мордочку»,
«вуха» нашорошити, тобто трохи розігнути вказівний і мізинний пальці.)
Для мишки
Страшнішого,
Немає звіра Ніж
кішка.
Вправа «Чарівники».
— Прочитайте речення.
Любочці подобається брати інтерв'ю.
— Перетворіть його на
запитання. Запитань може бути декілька.
— Запишіть утворені
речення. (Чи подобається Любочці брати
інтерв'ю? Кому подобається брати інтерв'ю? Що подобається Любочці?)
Вправа «Запитання для інопланетян».
— Придумайте
запитання інопланетянам. Запишіть.
Гра «Хто більше?»
Завдання:
поставити якомога більше запитань зі словом де.
— Одне із запитань за
власним вибором запишіть.
Бесіда
— Що складали і
записували на уроці? (Запитання.)
— Що необхідно знати,
щоб правильно записати запитання? (Перше слово в реченні пишеться з великої
букви. Решта слів пишуться окремо одне від одного. У кінці речення ставиться
знак питання.)
— Пригадайте, люди
яких професій ставлять запитання.
— Дякую за роботу!
Ф.к.
ЯДС Що шкодить природі?
Коментарі
Дописати коментар