Нехай навчання буде цікавим і
корисним💗💚💖
Українська мова Опрацювання тексту «Казка про
ґудзик» Марії Солтис-Смирнової
Ледь помітний він, маленький...
То квадратний, то кругленький...
Як його ти відірвеш,
То штани не застібнеш...
— Що це?
— Так, молодці! Це ґудзик.
Звуковий аналіз
слова ґудзик.
Назвати матеріали, із яких можуть
виготовляти ґудзики. (Деревина, пластмаса, залізо.)
Робота за сторінками
букваря (с 123-124)
Читацька розминка.
Читання скоромовки.
Словникова робота.
— Як ви розумієте значення слів: ґава,
ґанок, світанок, ґерґотіти, ґерґотати?
· Читання скоромовки (спочатку
повільно, потім пришвидшуючи темп).
· Словесне малювання.
— Яку картину ви уявляєте, коли читаєте цю
скоромовку?
· Добирання заголовка до скоромовки.
· Вивчення скоромовки напам'ять.
Фізкультхвилинка
Робота над текстом
«Казка про ґудзик».
Словникова робота: читання слів із тексту
та пояснення значення окремих із них.
сорочечка
|
покрутити
|
тепленька
|
залишився
|
зручна
|
розтулив
|
найчастіше
|
зачепив
|
улюблена
|
закотився
|
маленький
|
відірвався
|
пальчики
|
позіхаючи
|
м'ячик
|
викотився
|
ніжка
|
лоскотали
|
відірваний
|
пришивала
|
згуба
|
одягнув
|
ґудзичок
|
погладжував
|
загублений
|
· Читання тексту.
· Бесіда.
— Про кого розповідається в тексті?
— Яка пригода сталася з Артемком?
— Хто знайшов ґудзика?
— Що мама зробила з ґудзиком?
· Читання тексту учнями: напівголосне
читання; читання ланцюжком; читання естафетою.
· Опрацювання запитань і завдань для
уважного читача.
· Добирання заголовка до тексту.
Фізкультхвилинка
Тест-опитування за
змістом тексту.
1. У Артемка була сорочка:
а) зручна, із ґудзиками на рукавах;
б) зручна;
в) незручна.
2. Артемко узяв ґудзика, щоб покрутити. Та
раптом:
а) ґудзик був міцно пришитий;
б) відірвався і упав на підлогу;
в) відірвався.
3. Відірваний ґудзик:
а) закотився під диван;
б) закотився під стіл;
в) залишився у кишені сорочки.
4. Пошуки ґудзика почала:
а) бабуся;
б) мама;
в) Артемко.
5. Артемко зрадів тому, що:
а) приїхала бабуся;
б) знайшов ґудзика;
в) всі ґудзики були на місці.
Бесіда
— Чи не траплялося у вашому житті, коли
вам доводилося щось губити, а потім знаходити?
— Що ви відчували?
— Що читали на уроці?
— Пригадайте та розкажіть скоромовку напам'ять.
— Що спільного у скоромовці та «Казці про
ґудзик»?
— Про що цінне ви дізналися на уроці?
Українська мова Складання і записування розповіді з поданих речень
Сьогодні на уроці ми відвідаємо
одне місце, без якого не обійдеться жодна людина. Про що йдеться?
Всі
на світі книжки має,
На
поличках їх тримає.
Тихо
там себе веди,
Прочитав
— на місце поклади.
—
Так, це бібліотека.
—
Хто з вас був у бібліотеці?
—
Які книжки ви любите читати?
Складання «асоціативного куща» до слова бібліотека. (Книжки, читання, знання, читач, інформація, полиці,
школа, тиша, література, формуляр, журнали, газети.)
Каліграфічна розминка.
2) Робота за малюнком.
· Бесіда.
—
Що зображено на малюнку? (Книжки.)
—
Де може бути така велика кількість книжок? (У
бібліотеці.)
—
Навіщо люди створили бібліотеки?
Цікаві факти про бібліотеку
· Перші
бібліотеки були складами в буквальному значенні цього слова. Найдревнішу, вік
якої 5000 років, археологи знайшли на території колишньої Месопотамії (сучасний Ірак). Вона
являла собою склад із 30 000 глиняних табличок, що містили здебільшого укази і
закони.
· Бібліотеки
древніх єгиптян були призначені тільки для царів і жреців.
· Саме
римляни придумали публічну бібліотеку, хоча й у трохи дивній формі. Будь-хто
міг почитати книгу в... лазні — там була спеціальна кімната, де книги не
піддавалися впливу води і пари. Лазні в Древньому Римі будували всюди. Отже, і
з бібліотеками не виникало проблем.
· Перша
у світі публічна бібліотека — загальнодоступна установа, що утримується за
рахунок податків, — була відкрита в американському Бостоні 1854 року. У заяві
мерії міста зазначено: «Майбутнє демократії залежить від освіченості громадян.
Освіченість громадян залежить від розвитку публічних бібліотек. Кожен
громадянин має право на приналежні суспільству джерела інформації». Це була так
звана американська мрія в її оригінальній версії: кожний може домогтися успіху,
якщо матиме необхідні знання.
· Американський
магнат сталеливарної промисловості Ендрю Карнегі ввійшов в історію як дійсний
фанат бібліотечної справи. Він вірив у велике майбутнє англомовних народів і
вважав, що воно залежить від вільного поширення знань. Засобом для цього він
бачив публічні бібліотеки. Наприкінці життя містер Карнегі витратив біля двох
третин свого багатства на їхній розвиток: побудував і оснастив 3000 бібліотек в
англомовних країнах, з яких 1800 — у США.
· Американський
бібліотекар Мелвіл Дьюї був схилений на ефективності бібліотечної справи, тому
наприкінці ХІХ — на початку XX століть одноосібно придумав усе те, без чого
неможлива сучасна бібліотека: каталоги, відповідне розташування книг у
книгосховищі, нумерацію, що полегшує пошук... Дьюї першим висловив очевидну
нині думку: «Бібліотеки повинні бути відкриті допізна, щоб люди могли приходити
в них після закінчення робочого дня». Він же розробив систему видавання книг додому
і штрафів за їхнє несвоєчасне повернення.
· Американці
й сьогодні є лідерами у бібліотечній справі. Питання «Як пройти в бібліотеку?»
стає неактуальним завдяки Інтернету. Найбільші бібліотеки США переводять усі
свої зібрання в електронний вигляд. Незабаром буде створено єдину віртуальну
бібліотеку, де кожний зможе знайти будь-яку книгу, коли-небудь написану на
Землі.
Читання
речень:
На окремій полиці казки. (3)
Ми прийшли у бібліотеку. (1)
Ми обираємо книжечки для читання влітку. (4)
Тут
дуже багато цікавих книжок. (2)
Встановлення
порядку речень у тексті, запис утвореної розповіді.
Фізкультхвилинка
Гра «Розкажи про книжку». Першокласники
питають у дорослих, які
книжки кожний любить читати, де їх бере. Вправа «Продовж речення».
—
Побудуйте і допишіть речення за поданим початком.
У
шкільній бібліотеці …
— Яку книжку нещодавно прочитали?
—
Про що в ній розповідається?
—
Складіть речення із словом книжки
Зарядка для очей
Вправа «Прочитай та поясни».
—
Прочитайте прислів’я.
День без
книги, що обід без хліба.
—
Поясніть, як ви розумієте його значення.
—
Запишіть.
Бесіда
— Що складали на уроці? (Розповідь.)
—
З чого складали розповідь? (З
речень.)
—
Навіщо існують бібліотеки?
—
Як ви ставитесь до книжок?
—
Як книжки допомагають у житті?
—
Дякую за роботу!
Завдання для цікавої перерви
· Обчисли
і розфарбуй.
https://www.liveworksheets.com/nv268074av?fbclid=IwAR2IKGxVRaLeiT-norCvSRqE6vplb0Ykd9N9hR5ULr53rProlV0_OcIkfjQ
https://learningapps.org/5202623?fbclid=IwAR3Z9XdBdb2zSTzYi5YLIs_HQArZ8mrRVZviEE-HQLzWUwxT4kdR7xkB8qc
https://learningapps.org/5202623?fbclid=IwAR3Z9XdBdb2zSTzYi5YLIs_HQArZ8mrRVZviEE-HQLzWUwxT4kdR7xkB8qc
Коментарі
Дописати коментар