Перейти до основного вмісту

Нехай навчання буде цікавим і корисним💗💚💖
4 травня 2020  Понеділок
Новий, останній, найтепліший весняний місяць
                       Тиждень 32
         «Ми – українці. Ми – європейці»

 Переглядаємо відео і шукаємо більше інформації про наше, рідне, українське, європейське!










Іммігра́ція (лат. immigro — «вселяюсся», «в'їжджаю») — в'їзд громадян інших держав у країну на довгострокове перебування або постійне проживання.
Емігра́ція (лат. emigratio — «виселення», «переселення») — вимушена чи добровільна зміна місця проживання окремих груп людей (емігрантів, переселенців), переселення зі своєї батьківщини, країни, де вони народилися і виросли, в інші країни глобального суспільства з економічних, політичних або релігійних причин.
Записуємо назву  (тему) тижня та слова зі Стіни в блокнот) Питаємо або пояснюємо самі їх значення. Запам'ятовуємо. Виконуємо замальовки. Добираємо до них прикметники (слова - назви ознаки, відповідають на питання який?, яка?, яке?, які?) 

ЯДС Як залежить діяльність людей від природних умов ? (85 - 86)
Вправа «Синоптики»( підсумки фенологічних спостережень)      
-        Яка зараз пора року?
-        Який місяць?
-        Яке число?
-        Яка температура повітря? ( тепло чи холодно)
-        Який стан неба?

-        Чи були сьогодні протягом дня опади?         

Роздивіться світлини й розкажіть, що на них
зображено. Поміркуйте, де умови для життя рослин і тварин сприятливіші. Які наслідки діяльності людей ви помітили? А де діяльність людей відсутня? Чому?



У горах пасуться вівці. Придумайте розповіді до світлин.
Діяльність людей нерозривно пов’язана з природою.

— Здавна там, де були сприятливі природні умови, поселялися люди. Будували житло, з’являлися села та міста. Люди обробляли поля, збирали врожаї зернових, овочевих та інших рослин. Там, де були зручні пасовища, — розводили свійських тварин.
Поміркуй, до яких світлин можна застосувати ці прислів’я.
• Хто полю годить, тому воно родить.
• Хліб дозріває — хлібороб не гуляє.
• Ліс і квіти — зелена обитель, їхнє повітря — кращий цілитель.
• Де є вода, там є і життя!
• Поміркуй, яких свійських тварин розводять у горах, де немає родючих ґрунтів.

Ф.к. 

Українська мова Робота над читанням за ролями оповідання «Маленька мураха» Василя Шкляра
Ми — сімейка невеличка.
Усі друзі — я і ти.
Привітаємось, щоб личка
Всі усмішками цвіли.

Відгадування загадки
Всяк школяр його шанує,
Бо він пише, ще й малює.
Хто ж цей славний молодець?
Це, звичайно, ... (олівець).
Бесіда
— Молодці! А чи знаєте ви про існування країни Чарівних олівців?
— Сьогодні у нас є можливість відвідати її. Готові мандрувати? Вперед у подорож на олівці, що літає! Попереду — завдання, виконавши які, ви дізнаєтеся таємницю цієї країни! Полетіли!
 Вправа «Який, яка, яке?»
— Розгляньте малюнок. Чого йому бракує? Так, бракує кольору. Але ми ж у країні Чарівних олівців. Спробуємо перетворити цей малюнок на чарівний — кольоровий! Доберіть до назв предметів слова, що відповідають на питання який?, яка?, яке?.

Сонце (яке?) ... (жовте, лагідне, веселе).
Травичка (яка?) ... (зелена, соковита).
Небо (яке?) ... (блакитне, прозоре, глибоке).
Дерево (яке?) ... (велике, високе).
— Розфарбуйте малюнок.
— Полетіли далі!
  Читання вірша Н. Забіли «Олівець-мандрівець».
·    Прочитати уривок вірша.
·    Знайти слова, що означають ознаку предмета.
·    
Взяла Яся олівець,
олівець-малювець.
Сіла Яся біля столу,
розгорнула папірець:
— Треба тут намалювати
отаку здорову хату!
Вікна. Дах. Димар на нім.
З димаря — великий дим!
Ось травичка. Ось доріжка.
Ось дитинка. Ручки. Ніжки.
Ротик. Носик. Голова.
І волосся — як трава!
Ось на небі сяє сонце.
Довгі промені ясні...
А в сторонці під віконцем
квітнуть квіти запашні.
У дитинки є спідничка,
а на ніжках черевички.
Ще їй кошика зроби —
піде ляля по гриби.
Ліс такий густий, кошлатий,
і дерев у нім багато:
все ялинки та дубки.
Як щітки, стирчать гілки.
А під кожним під дубочком
два грибочки, три грибочки,
ось чотири, ось і п'ять...
Вже нема де малювать!
Враз на сонце, як примара,
налетіла чорна хмара,
чорна-чорна, наче дим...
Ось і блискавка! І грім!
І полився з хмари дощик
на грибочки, на дубочки,
на ялинку, на хатинку,
на малесеньку дитинку,
на волоссячко, на кошик,
ллється дощик, дощик, дощик,
ллється швидко, швидко, швидко!..
І нічого вже не видко!
— Що ж ти, Ясю, наробила?
Зачорнила весь папір.
І протерла, і продерла,
і пробила аж до дір!..
Яся каже: — Ай-ай-я!
— Ай-ай-я!
Яся каже: — Це не я!
Це такий вже олівець,
олівець-малювець!
 «Галявина новин» (робота за сторінкою букваря, с. 108)
— Почнемо з читацької розминки!
1) Читання вірша Станіслава Шаповалова
2) Бесіда.
— Чи доводилося вам бачити мурашку?
— Де саме? Коли?
— Що ви знаєте про мурах?
— Яку картину ви уявляєте під час читання вірша? Опишіть.
— Чому мурашку везти не важко?
— Придумайте заголовок до вірша.
Цікаві факти про мурах
·    Як і у інших комах, у мурах шість ніг, по три суглоби на кожній. Їхні ноги сильні, адже призначені для швидкого переміщення важких предметів і роботи.
·    Якби мураха був розміром з людину, то переміщався б зі швидкістю коня.
·    Мурахи здатні піднімати вагу в двадцять разів більше їхньої власної.
·    У світі налічується біля 8800 видів мурах. Усі вони доволі різноманітні.
·    Мурахи завжди пересуваються строєм і безпомилково знаходять дорогу до свого гнізда.
·    Мурашки здатні пояснювати одне одному шлях до їжі, вміють лічити і виконувати найпростіші арифметичні дії.
·    Чорні та лісові мурашки не мають жала, але вони можуть пускати струмінь мурашиної кислоти. Деякі птахи використовують мурах для позбавлення від паразитів.
·    У світі на кожну людину припадає один мільйон мурах.
·    Головне заняття мурах — це підготовка запасів їжі на зиму. Вони ховають зібрані вночі зерна, а вдень виносять їх сушити на сонці. Вони це роблять за гарної погоди і ніколи не винесуть свої запаси перед дощем, неначе передчуваючи зміну погоди.
Фізкультхвилинка



 «Прочитай-но!». Робота над оповіданнями Василя Шкляра (буквар, с. 108-109)
— Про що, на вашу думку, йтиметься в тексті?
— Спробуймо перевірити ваші передбачення.
1) Читання стовпчиків слів, які зустрічаються в тексті (слова можна надрукувати на дошці або на аркушах).
мурашник
натрапили
височенький
заперечував
дрібненькі
не здавався
подушечка
дивувався
завбільшки
підскочив
пшенична
гризнула
усміхнувся
2) Словникова робота.
— Як ви розумієте значення слів: дужі, ледве видно, вів своєї, за вітром летить, холоша.
3) Читання тексту.
    Бесіда.
— Про кого йдеться в тексті?
— Як звати хлопчиків? Що їх зацікавило?
4) Читання тексту 5) Робота за запитаннями і завданнями для уважного читача.
«Пофантазуй!»
Завдання: придумати своє продовження пригоди хлопчиків біля мурашника.
 Складання «асоціативного куща» про мураху
Мураха (яка?) ... (сильна, швидка, вусата, працьовита, шестинога, турботлива).
Гімнастика для очей
Вибіркове читання «Прочитай діалог!».
1) Читання діалогу напівголосно.
2) Розігрування сценки.
Зупинка восьма «Збери прислів'я». Робота в парах
Мурашка слабка,
та велика справою.
У мурашки голова з просяне зернятко,
але камінь рушить.
Мала мурашка тілом,
а розуму — комірка.
— Молодці! Ви впоралися з усіма завданнями! Хтось із вас уже розгадав таємницю Країни Чарівних олівців?

— Що читали на уроці?
— Про кого йшлося у вірші Щебетунчика?
— Про кого розповідається в оповіданні Василя Шкляра «Маленька мураха»?
— Що цінного кожен із вас дізнався на уроці для себе?
Вправа «Таємниця Країни олівців»
— Коли сонечко буде красивішим?
— А коли хмаринка набереться води?
— А коли дощик напуватиме землю вологою? (Коли ми розфарбуємо їх та вони стануть схожі на справжні.)
— Колір — це і є таємниця чарівної Країни олівців.
— Намалюйте кольоровими олівцями названі предмети.

— Дякую за роботу!
Завдання для цікавої перерви
Лабіринт
Допоможи мурашці зустрітися з другом.

Це цікаво!
У світі існує понад 8800 видів мурах. Це майже стільки, скільки видів птахів на нашій планеті.
Факт
Мурахи — один із найдавніших видів комах на планеті. Було знайдено скам'янілості мурах віком понад 100 мільйонів років. Цікаво, що мурахи, які існують зараз, не дуже відрізняються від своїх предків.
Українська мова Розпізнавання слів, які відповідають на питання який? яка? яке? які?. Виконання завдання за зразком
«Підтримка»
Напишіть на листочках-сердечках слова підтримки: «Я молодець, тому що...Ти молодець, тому що … ».
Гра «Істинне — хибне»
Завдання: послухати фразу, якщо сказане — істинне (правильне), діти піднімають угору руку, якщо — хибне (помилкове) — плескають в долоньки.
·    Перше слово в реченні пишеться з малої букви.
·    Деякі імена та прізвища пишуться з великої букви.
·    Назви міст і сіл пишуться з великої букви.
·    Клички тварин завжди пишуться з великої букви.
·    Слова ДніпроДесна пишуться з малої букви.
·    У словосполученні «гори Карпати» слово гори пишеться з малої букви, слово Карпати — з великої.
Вікторина «Якомога більше…»
Завдання:
№ 1. Імена людей.
№ 2. Клички тварин.
№ 3. Назви міст.
№ 4. Назви країн.
№ 5. Назви річок.
Словничок-довідничок: Україна, Барсик, Запоріжжя, Дніпро, Червоноград, Сіверський Донець, Мурзик, Бахмут, Австралія, Костянтинівка, Сніжок, Австрія, Білорусь, Угорщина, Васька, Харків, Вінниця, Болгарія, Дністер, Литва, Десна, Львів, Київ, Нічка, Латвія, Білка, Південний Буг.

Каліграфічна розминка. Аналіз та запис різних типів з'єднань букв.
— Доберіть слова, у яких є такі з'єднання. Запишіть. (Наприклад: лісник, наука, маяк). Поставте питання.
Вправа «Який фрукт?».
— Назвіть зображені на малюнках предмети. 

(Яблуко, банани, лимон, слива, полуниця, груша, апельсин, вишня.)
— Як одним словом називають усі ці предмети? (Фрукти.)
На яке питання відповідають слова - назви фруктів (іменники)?
Фізкультхвилинка

— Як одним словом називають усі ці предмети? (Фрукти.)
Фізкультхвилинка

Вправа «Підпиши малюнок».
За поданим зразком: Вишні (які?) червоні, солодкі. -  учні записують, який кожний фрукт (Яблуко (яке?солодке. Банани (які?стиглі. Лимон (який?кислий. Слива (яка?соковита. Яблука (які?)червоні, зелені).
4) Вправа «Відгадай та опиши».
— Прочитайте загадку. Про кого йдеться?
В лісі молодиця руда гуляє,
На всі боки хитра поглядає.
На ній шубка дорога,
Вся горить, мов золота.
Хвіст пухнастий і м’який.
Хто вона така?
— Поясніть, як ви здогадалися, що це лисиця.
— Знайдіть у загадці слова, що описують, яка лисиця. (Руда, хитра, дорога, золота, пухнастий, м'який.)

— Хто зображений на малюнку? Опишіть песика словами, що відповідають на питання який?. (Рудий, маленький, кумедний, задоволений, гордий, розумний, дресирований тощо.)
— Запишіть дібрані слова. Це слова, які називають ознаку предмета і відповідають на питання Який? Яка? Яке? Які? – прикметники.
— Складіть речення про песика, використовуючи записані слова, або розповідь, придумавши йому кличку.
— Пригадайте, з якої букви потрібно писати клички тварин? (З великої.)
Пальчикова гімнастика. «Машина»
Мчить машина
За машинами.
Шелестить
Машина шинами.
Пальці рук, крім великих, складають у «замок». Це «мотор». Великими пальцям робити обертальні рухи.
Спочатку «мотор» працює швидко, потім поступово обертання сповільнюються.
Гра «Я тобі загадаю»
Описуємо предмет, не називаючи його, діти відгадують. І навпаки.
(Або, як варіант, гра «Чарівний мішечок»: дістати з мішечка предмет, не демонструючи його, та описати.)
— З якими словами ознайомились на уроці? (Зі словами, що відповідають на питання «який? яка? яке? які?», прикметниками.)
— Назвіть слова, що відповідають на питання який?, яка? яке? які?.
Гра «Опиши»
Демонструємо дітям малюнки і пропонуємо дібрати до них слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які?.
                         — Дякую за роботу!
Завдання для цікавої перерви
·    Знайди предмети, зображені на малюнку.



Математика Віднімання двоцифрових чисел без переходу через десяток        
 ( загальний випадок).ст. 109 з. 55
Математична розминка (задачі з логічним навантаженням.) 
Обов'язково користуватися паузою після прочитання умови! Відповіді запишіть (букви, біля яких правильна відповідь, на вашу думку)




Фізкультхвилинка

- Дякую за роботу!

Світлина від Людмили Торби.


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Нехай навчання буде цікавим і корисним 💗💚💖 20 травня 2020    Середа Для спостережливих Математика Повторення і узагальнення вивченого у 1 класі.№51 – 60 з.63 https://www.liveworksheets.com/vz482411jm?fbclid=IwAR0Ms6UueBsaA73-F1mjDboyJvPt1taL7yETxgEF4vnQr6pDcR__BAKt5Ng Ф.к. Українська мова Читання тексту Марії Солтис-Смирнової «Кольоровий дощик» Відгадування загадки Мене просять і чекають, А як покажусь — утікають.                                                                                                                   ( Дощ. ) — Коли дощ теплий і не дуже сильний, як ми його називаємо? ( Дощик. ) — Сьогодні на уроці ми прочитаємо текст «Кольоровий дощик» Марії Солтис-Смирнової та дізнаємося, чи дійсно дощик може бути кольоровим. — А як ви гадаєте, чи може бути дощик кольоровим? Гра «Склади прислів'я». — З'єднайте початок та кінцівку прислів'я. Без хмари змокнеш і в плащі. Дощ іде — дощ не п
                                                                                                                        26 березня, четвер, весна 2020 триває                               карантин триває - дотримуємося правил особистої гігієни,                               спілкуємося за допомогою сучасних технологій                               війна триває - дякуємо захисникам нашого миру              Радуємо своїх рідненьких успіхами у навчанні. Отже, до роботи! Математика Усна і письмова нумерація чисел 21 – 100. Десятковий склад чисел. ст. 96 з. 42 Розпочинаємо з математичної розминки. - Як називаються числа при додаванні? - Яке число при додаванні найбільше? - Чи може сума дорівнювати одному із доданків? - Як називаються числа при відніманні? - Яке число при відніманні найбільше? - Чи може різниця дорівнювати зменшуваному?             Задача 1. Хлопчик заплатив за ручку 4 монети по 10копійок. Скільки                         коштує ручка
23 березня, Пн, Весна 2020 Близько 500 років тому українці святкували в ці дні справжній прихід весни і дякували Сонцю за світло і тепло! Отже і ми сьогодні дякуємо Сонцю та сподіваємося на його тепло і ласку.  Дякуємо за наш мир нашим захисникам.  Слухаємо маму, тата, дотримуємося  правил особистої безпеки та особистої гігієни і починаймо працювати. Українська мова.  1.Робота над розумінням і виразним читанням вірша «Хто в хатці живе?» (автор Любов Голота) С. 72-73 Руханка. Дотримуємося правил гігієни. 2.Засвоєння правил мовленнєвого етикету під час знайомства   з.57 Повторення слів ввічливості (якби в школі, скільки б сценок ми розіграли б!).  У різних країнах вітаються по-різному. Головне — вітаючись у різних країнах, усі люди бажають одне одному добра. Звукові моделі слів. Пограйтеся зі своїми іграшками: розіграйте сцену "Знайомство", використовуючи слова ввічливості. Залучіть до гри молодших братиків та сестричок)