Нехай навчання буде
цікавим і корисним💗💚💖
Велике щастя – просто в світі жити,
Радіти сонцю, вітру, що летить,
Та бачити красу, цей світ любити…
І дивуватись, мріяти, творить…
Бо світ чудовий, просто дивовижно…
А навесні – казкові чудеса!
Дерева квітнуть всюди ніжно-ніжно,
Виблискує на сонечку роса,
І лине пісня щира і натхненна,
Усе живе співає і дзвенить.
Весна прекрасна, ніжна і пісенна,
І чарівна весною кожна мить.
А жити на Землі – велике диво…
Життя усім дається лише раз.
Й прожити треба нам його щасливо
І дивуватись світові весь час,
Та пізнавати, вчити і любити,
Щоб з світом в нас гармонія була.
І бути мудрим, та добро творити,
Й нікому в світі не бажати зла…
Велике щастя – просто в світі жити
І відчувати радості політ.
Людина ж вміє мислити, творити,
І розуміти цей чарівний світ…
Надія Красоткіна
Українська мова Робота над усвідомленим читанням тексту «Новий
велосипед» Миколи Стеценка
Відгадування загадки
— Сьогодні у нас буде незвичайний урок, бо хочу запросити вас на віртуальну (уявну) прогулянку. Всі ми знаємо, що прогулянка приносить користь нашому здоров'ю. А якщо під час прогулянки ми будемо пересуватися на транспорті, який вам потрібно вгадати, то, як на мене, користі буде ще більше. Отже, відгадайте транспорт, на якому ми вирушимо на прогулянку.
Покрути його педалі —
Й повезе в далекі далі.
Є звичайний, є гірський,
Жовтий, білий, голубий.
(Велосипед.)
— Якою буде наша прогулянка? (Велосипедною.)
Гра «Знайди слова». Запиши.
— Знайдіть у таблиці слова, що стосуються слова велосипед.
ш
|
л
|
я
|
х
|
р
|
м
|
у
|
р
|
у
|
х
|
р
|
с
|
и
|
д
|
і
|
н
|
н
|
я
|
м
|
у
|
у
|
м
|
и
|
м
|
н
|
а
|
с
|
о
|
с
|
м
|
м
|
у
|
м
|
в
|
і
|
т
|
е
|
р
|
м
|
у
|
у
|
д
|
и
|
т
|
и
|
н
|
с
|
т
|
в
|
о
|
м
|
у
|
с
|
п
|
и
|
ц
|
я
|
у
|
м
|
о
|
с
|
п
|
о
|
р
|
т
|
ю
|
р
|
а
|
о
|
а
|
с
|
п
|
е
|
д
|
а
|
л
|
і
|
с
|
а
|
м
|
На які питання відповідають слова?
Слова: шлях, рух, сидіння, насос, вітер, дитинство, спиця, спорт, рама, педалі.
— Чи готові ми до прогулянки? Переконаймося!
Вправа «Склади речення».
— Підготуйте відповіді на запитання біля кожного малюнка.
— Назвіть слова, які відповідають на питання що робить? що роблять?
— Всі готові! Їдемо на прогулянку!
Зупинка перша «Читацька розминка»
Робота за сторінкою букваря. Читання вірша Євгена Юхниці (с. 110).
Бесіда.
— Про кого йдеться у вірші?
— Який настрій у хлопчика?
— Чому він забрав у братика всі іграшки?
— Чи одержав від цього задоволення?
— Яку пораду ви могли би дати хлопчикові?
— Чому хлопчикові самому не весело?
— Придумайте заголовок до вірша.
— Сьогодні під час нашої велосипедної прогулянки ми познайомимося з текстом Миколи Стеценка «Новий
велосипед».
Словникова робота.
Читання стовпчиків слів із тексту.
велосипед
|
проїхатись
|
майданчик
|
відмахнувся
|
новенький
|
сигналячи
|
хлоп'ята
|
закружляв
|
пісочниця
|
закортіло
|
гойдалка
|
набридло
|
врешті
|
розгойдувалися
|
виблискував
|
набурмосився
|
Пояснення значень виділених слів.
Відмахнувся —
позбувся кого-, чого-небудь небажаного.
Закортіло —
сильно захотілося.
Набридло —
стало неприємним, нудним через одноманітність, часту повторюваність; надокучливість.
Набурмосився —
те саме, що насупитися.
Зупинка друга «Спортивна»
Фізкультхвилинка
— Настав час відпочинку для справжніх спортсменів-велосипедистів! Запрошую всіх на веселу
фізкультхвилинку!
Їду швидко я, вперед
Мчиться мій велосипед.
Натискаю на педалі,
Їду далі, далі, далі!
Зупинка третя «Багато читай — світ новий пізнавай!». Робота над змістом
оповідання Миколи Стеценка «Новий велосипед» (с. 110 - 111)
1) Передбачення.
— Як ви вважаєте, про що чи про кого йтиметься в цьому оповіданні?
2) Читання тексту.
3) Бесіда.
— Чи справдилися ваші очікування?
— Про кого розповідається в тексті?
— Чому діти оточили Левка?
— Що Левко відповів дітям на їхнє прохання покататися на велосипеді?
— Пригадайте, чи не траплялося у вашому житті подібних випадків.
— Чому автор назвав текст саме так?
— Який інший заголовок ви можете запропонувати?
— Чому діти не подавали Левкові м'яча, не зупинили для нього гойдалку і не звертали на нього уваги?
Підготовка порад для Левка.
— Запишіть на аркушах
поради для Левка.
Вибіркове читання.
— Знайдіть уривки, що
відповідають малюнкам до тексту.
Зупинка четверта «Зіркість велосипедиста»
— Кожен велосипедист повинен мати добрий зір. Зробімо зарядку для наших оченят!
— У вікні на вулиці спочатку знайдіть найближчий предмет і сконцентруйте на ньому увагу. Потім відшукайте найдальший — переведіть зір на нього. Повторіть двічі-тричі.
Зупинка п'ята «Театральна». Читання тексту за ролями
Зупинка шоста «Запитай».
— Які питання ти б поставив:
автору оповідання?
Левкові?дітям у дворі?
Зупинка сьома «Підсумкова»
Бесіда
— Наша прогулянка наближається до завершення. Що ми читали на уроці?
— Про кого йшлося у вірші Щебетунчика?
— Про кого розповідається в оповіданні Миколи Стеценка «Новий велосипед»?
— Що цінного дізналися на уроці для себе?
— Дякую за роботу!
Завдання для цікавої перерви
Допоможи велосипедисту дістатися траси.
Вправа «Слова — назви ознак»
— З'єднайте слова з відповідними малюнками. Запишіть.
зелений
|
швидкий
|
теплий
|
невисокий
|
чорний
|
смугастий
|
рудий
|
грайливий
|
Гра «Порівняй і запиши»
Сніг м'який, а лід —... (твердий).
Яблуко — солодке, а лимон — ... (кислий).
Помідор — червоний, а огірок — ... (зелений).
Каліграфічна розминка. Повторення
правильного написання і з'єднання букв.
Вправа «Утвори речення».
— Складіть речення за малюнком.
— Складіть і запишіть речення: одне про хлопчиків і одне — про дівчаток. Дайте дітям імена.
— Як слід писати
перше слово в реченні?
— Що потрібно
поставити в кінці речення?
— Як напишете імена?
— Знайдіть у реченнях слова, які відповідають на питання що робить? або що роблять?. Підкресліть їх.
Це слова, які називають дію і відповідають на питання «що робить? що роблять?» - дієслова.
Фізкультхвилинка
Вправа «Утвори слово».
(Що?) Варення – (що робити?) варити;
(що?) цвіт – (що робити?) …;
(що?) читання – (що робити?) …;
(що?) біг - (що робити?) …;
(що?) спів - (що робити?) … .
— Складіть речення з
утвореними дієсловами.
Пальчикова гімнастика «Олівець»
Олівець в руці катаю,
Поміж пальчиків кручу.
Неодмінно кожен палець
Буть слухняним я навчу.
Покласти олівець між вказівним, середнім і безіменним пальцями. Крутити олівець, передавати його з одного пальця на інший.
Гра «Прочитай та відгадай».
Відгадування загадок. Добирання до
слів-відгадок слів, які відповідають на питання що робить?.
Дивний крихітний автобус
По піску кудись поліз.
А він ходить так повільно
Через те, що без коліс.
пересувається.)
Не звір, не птиця, а
ніс, як спиця.
(Пищить, кусає, літає.)
Я великий, я красивий,
Як біжу, то в'ється грива.
Хвіст у мене довгий-довгий,
Хвіст у мене, мов шовковий.
(Бігає, скаче, ірже.)
Має гребінь,
А розчесатись ним не може.
походжає.)
— З якими словами ознайомились на уроці? (Зі словами, які називають дію і відповідають на питання «що робить? що роблять?» - з дієсловами)
— Назвіть слова, які відповідають на питання що робить?.
— Назвіть слова, які відповідають на питання що роблять?.
—Дякую за роботу!
Музика
Коментарі
Дописати коментар