Нехай навчання буде
цікавим і корисним💗💚💖
6 травня 2020 Середа
Тиждень 32:
«Ми – українці. Ми – європейці»
Математика Невідомий
від`ємник. ст. 110 з. 56
Ф.к.
Українська мова Опрацювання тексту «Є на світі чарівні слова» Марії
Бабенко
— Колись давно в
одній країні було зачароване місто.
( вулиця «сумного»
міста)
— У цьому місті не
світило сонечко, не цвіли квіти. Діти не сміялися, не співали пісень, а часто
сварилися і плакали. Люди не говорили одне одному добрих, лагідних слів.
Але одного разу на
повітряній кулі прилетів чарівник. Він був дуже ввічливим. Проходячи вулицями
міста, він говорив усім чарівні слова. І від цих слів усе навколо змінилося.
— Сумне місто зникло.
Зацвіли навколо квіти, дзвінко заспівали пташки, засміялися діти, люди почали
говорити одне одному добрі слова, визирнуло з-за хмар сонечко.
— Діти, у якому місті
ви хотіли б жити?
— Чому місто
змінилося з появою чарівника?
— Чому потрібно бути
ввічливим?
Розгадування анаграми
— Запрошую вас
сьогодні на уроці відвідати одну чарівну країну. Але для цього вам потрібно
відгадати анаграму.
К
|
Ї
|
Р
|
Н
|
А
|
А
|
І
|
В
|
Ч
|
В
|
И
|
В
|
С
|
О
|
І
|
Т
|
Л
|
|
1
|
4
|
2
|
5
|
6
|
3
|
3
|
1
|
4
|
2
|
6
|
7
|
9
|
8
|
11
|
10
|
5
|
(Країна
Ввічливості.)
— Молодці, ви
впоралися із завданням! На нас чекає чарівна Країна Ввічливості. А чому вона
чарівна — спробуємо пояснити наприкінці уроку.
Вправа «Чарівна повітряна куля»
— Чи здогадуєтесь ви,
на чому ми зможемо потрапити до Країни Ввічливості?
— На чому прилітав
чарівник до сумного міста? (На повітряній кулі.)
— І ми полетимо на
повітряній кулі!
— Мешканці сумного
міста прибрали від кошика кулю. Як нам бути?
— Чарівник підказує,
що нам допоможуть повітряні різнокольорові кульки, що ви намалюєте. Необхідно
на них написати ввічливе слово, — і можемо летіти! Сподіваюсь, ми впоралися із
такою роботою! Тоді вперед!
Робота за сторінкою букваря (с. 112)
1) Читацька розминка. Читання вірша Валерія Гужви.
— Ми долетіли до
Країни Ввічливості. Але нам потрібні ключики, щоб відімкнути замок та увійти до
неї. Гадаю, що ці слова ми дізнаємося, прочитавши вірш Валерія Гужви.
· Читання вірша.
· Бесіда.
— Як ви розумієте
вислів ключики до серця? (Це слова, що спонукають добре
ставлення до того, хто їх промовляє.)
— Які слова автор
називає ключиками? («Спасибі» та «будь ласка».)
— Чому?
— Як ще називають
такі слова? (Увічливі, чарівні.)
— Чому їх так
називають?
— Придумайте
заголовок до вірша.
— Чи зможуть ці
ключики відімкнути замок до Країни Ввічливості?
· Фізкультхвилинка
Читання стовпчиків слів із тексту, пояснення значення виділених.
однокласники
|
посварився
|
винувато
|
розсердився
|
ненароком
|
хочеться
|
доброзичливо
|
розкричався
|
спокійний
|
розповісти
|
мимоволі
|
не навмисне
|
співчуття
|
штовхнув
|
годівниця
|
наповнюють
|
сторонній
|
не кривдить
|
насіння
|
ображає
|
злість
|
не ображає
|
горобці
|
дивувався
|
слабший
|
поглядаючи
|
Стратегія «Критичне читання». Читання оповідання «Є на світі чарівні слова»
за Марією Бабенко (с. 112-113).
— Усі мешканці Країни
Ввічливості дуже люблять читати. Звісно, оповідання про ввічливих дітей.
— Сьогодні ми будемо
читати оповідання «Є на світі чарівні слова» (за Марією Бабенко).
— Як ви гадаєте, про
що йтиметься у ньому? Чому?
Читання
першої частини
Дня не буває, щоб
Сашко з кимось не побився або не посварився.
А вчора на перерві
його ненароком штовхнув Петрик. Петрик — хлопчик спокійний, нікого не кривдить,
не ображає. Ох і розсердився Сашко. Розкричався і вже заніс над головою Петрика
кулак.
Зупинка
1. Обговорення.
— Що ви дізналися про
Сашка?
— Яким був Петрик?
— Що трапилося на
перерві?
— Як відреагував на
це Сашко?
— Як ви вважаєте, що
буде далі? Чому? Які слова можуть обґрунтувати вашу думку?
Читання
другої частини
Але в цю мить почув:
— Вибач, будь ласка,
я не навмисне.
Ніби якась стороння
сила зупинила Сашків кулак. І злість десь поділася.
«Що зі мною? —
подумав він. — Що на мене так подіяло?»
А Петрик поглядає на
нього своїми блакитними очима так винувато, що Сашко мимоволі обняв його.
— Та нічого, мені не
боляче, ходімо до вікна.
Зупинка
2. Обговорення.
— Які слова зупинили
дії Сашка?
— Чи зрозумів Сашко,
що з ним сталося? Чому?
— Що зробив Петрик?
— Що відбудеться
далі?
Читання
третьої частини
За вікном на клені
годівниця для пташок. Школярі наповнюють її крихтами хліба, різним насінням.
Вони люблять пернатих друзів.
— Поглянь, — каже
Петрик, — сьогодні сорока з горобцями снідає.
«І не ображає
слабших, — подумав Сашко. — Мабуть, пташки теж уміють дружити. Слова гарні
пташині знають. Подібні до тих, які сказав Петрик».
Зупинка
3. Обговорення.
— Що хлопчики
побачили за вікном?
— Хто піклувався про
пташок?
— Хто сьогодні снідав
у годівниці?
— Який висновок
зробив Сашко?
— Яким Сашко був на
початку тексту і яким став наприкінці?
— Як ви гадаєте, що
змінило Сашка?
— Чому авторка
назвала текст саме так?
— Який інший
заголовок зможете запропонувати ви?
— Що могло статися,
якби Петрик не перепросив?
— Ось бачите, яку
магічну силу мають увічливі слова! Саме тому їх називають ще чарівними.
Вибіркове читання.
Завдання:
знайти уривок, що відповідає малюнкові до тексту, поданому на сторінці букваря.
Хвилинка
відпочинку. Вправа «Комплімент»
Діти і ті, хто їм
допомагає, повертаються одне до одного, витягають руки вперед і з'єднують їх долонями
і по черзі говорять комплімент одне одному. Вимовляють комплімент із посмішкою,
дивлячись в очі людині, якій він призначений.
Бесіда.
— Чи сподобалося вам
оповідання? Чим?
— Чи не траплялося у
вашому житті подібних випадків? Як ви діяли?
Гра «Розсипанка».
Виконання
завдання: з'єднати частини прислів'їв, пояснити їхнє значення.
Лагідне слово
|
а зле руйнує.
|
|
Слово — ключ,
|
і залізні двері
відчиняє.
|
|
Добре слово дім
будує,
|
яким відкривають
серця.
|
Слово — не горобець:
|
коле сердечко.
|
|
Гостре словечко
|
як хліб і мед, як
жива вода.
|
|
Добре слово
потрібне людині,
|
вилетить — не
спіймаєш.
|
Бесіда
— Наша мандрівка до
чарівної Країни Ввічливості добігає завершення.
— Що читали на уроці?
— Про що
розповідається у вірші Валерія Гужви?
— Про кого йдеться в
тексті Марії Бабенко «Є на світі чарівні слова»?
— Що спільного у цих
творах?
— Що цінного кожен з
вас візьме з цього уроку для себе?
Гра
«Коло ввічливості»
«Якщо я ввічлива (ввічливий), то...».
Наприклад:
· Якщо я ввічлива
(ввічливий), то знаю і використовую чарівні слова «дякую», «будь
ласка»...
· Якщо я ввічлива
(ввічливий), то я завжди вітаюся та ще й посміхаюся.
· Якщо я ввічлива
(ввічливий), я вмію поводитися так, щоб іншим було приємно зі мною.
· Якщо я ввічлива
(ввічливий), то сидячи на уроці, не буду розмовляти.
· Якщо я ввічлива
(ввічливий), я не буду вихвалятися своїми речами, іграшками.
· Якщо я ввічлива
(ввічливий), я в розмові зі старшими їх ніколи не переб'ю.
· Якщо я ввічлива
(ввічливий), я не запізнюся на урок.
· Якщо я ввічлива
(ввічливий), дарую людям теплі ніжні, привітні слова.
— Дякую за роботу!
Завдання
для цікавої перерви
· Знайди, яка повітряна
кулька належить кожній дитині.
Українська мова Розпізнавання
слів, які відповідають на питання скільки?.
Вправляння у читанні числових виразів
Гра «З'єднай речення і малюнки». Робота в парах
— Прочитайте. З'єднайте речення і малюнки.
Гра «Розсипанка».
Утворити прислів'я;
визначити слова, які відповідають на питання що робить? що
роблять?.
Гарно того навчати,
|
а незнання смішить.
|
|
Знання красить,
|
хто хоче все знати.
|
Наука в ліс не веде,
|
а неучений слідом спотикається.
|
|
Учений іде,
|
а з лісу виводить.
|
Розумний научить,
|
людей питає.
|
|
Хто не знає —
|
а дурень намучить.
|
Каліграфічна розминка.
— Розгляньте малюнки. Скільки олівців?
— Скільки соняхів? А скільки м'ячів?
— Якими словами ви відповідали на питання скільки? (Два, три, п'ять.)
— У нашій мові є слова, що відповідають на питання скільки?(Числівники). Саме з цими словами ми
будемо сьогодні працювати протягом уроку.
— Знайдіть слова, що відповідають на питання скільки?.
Сім, подвір'я,
крутиться, п'ять, десять, вулиця.
— Поміркуйте, що називають ці слова. (Ці слова називають числа.)
— Назвіть інші слова, що позначають числа.
— Запишіть слова – числівники. (Перше слово — з великої букви, а решту —
через кому з малої.)
— Яке слово із записаних у робочому рядку називає найбільше число?
— Складіть речення з цим словом. Запишіть його у зошиті.
Фізкультхвилинка
Вправа «Числові вирази»
3 + 2 =
8 – 4 =
9 – 2 =
— Під час вивчення якого предмета ми найбільше зустрічаємося з числами?
— Як позначають числа на письмі? (Цифрами.)
— Що робимо на уроках математики з числами? (Обчислюємо вирази.)
— Прочитайте числові вирази, подані у вправі.
— Запишіть результат обчислень словами в робочих рядках.
Фізкультхвилинка. Вправа «Цифри»
— Зараз ми будемо писати цифри у незвичний спосіб:
цифру 1 «пишемо» носом (кажемо і виконуємо);
цифру 2 — підборіддям;
цифру 3 — правим плечем;
цифру 4 — лівим плечем;
цифру 5 «пишемо» правим ліктем;
цифру 6 — лівим ліктем;
цифру 7 — правим коліном;
цифру 8 — лівим коліном;
цифру 9 — правою ногою;
а десяточку — «хвостиком».
— З якими словами ви ознайомились на уроці? (Зі словами, що відповідають
на питання «скільки?».)
— Назвіть кілька слів, що відповідають на питання скільки?.
— Складіть речення з цими словами.
— На уроках з якого предмета ви найчастіше зустрічаєтесь зі словами, що
відповідають на питання скільки?.
— Чи використовуються числа в усіх книжках? (Так, числами позначено
сторінки.)
— Дякую за роботу!
Завдання для цікавої перерви (за вибором)
1 = зелений
|
1 = жовтий
|
2 = чорний
|
3 = сірий
|
3 = жовтий
|
4 = темно-сірий
|
4 = болотяний
|
5 = синій
|
5 = зелений
|
6 = червоний
|
7 = темно-коричневий
|
7 = рожевий
|
8 = світло-коричневий
|
8 = фіолетовий
|
9 = синій
|
О.м. (образотворче мистецтво)
Як ми
бачимо мистецтво
Сприймання мистецтва. Художні
образи.
|
Малювання
букета тюльпанів.
Коментарі
Дописати коментар